A storytelling marketing 5 titka – bevételt hozó történetek

Mit jelent a storytelling magyarul?

A storytelling történetmesélésre alapuló marketingeszköz: olyan történetek, brand storyk írását, amelyek adnak valami plusz élményt a márkához, vagy a termékhez. Egy csipet érzelmi azonosulást.

Mit lehetne mesélni a termékemről? Sokan kérdezték már tőlem marketing tanácsadás előtt, hogy mennyit számíthat az, hogy írunk a termékről egy cikket, vagy csak általánosságban beszélünk a cég előnyeiről.
Azt érdemes látni, hogy a szövegírás alkalmas arra, hogy meséljünk, hogy megszólítsuk az olvasót.

A web egy nagyon semleges, mondjuk így – arctalan terep és például egy céges blog készítés alkalmas arra, hogy egy arcot, egy stílust kialakítsunk és az olvasót bevonhassuk a történetbe. Ez a típusú marketing a storytelling, ami egyre népszerűbb.

A storytelling célja

Az emberek célja az információszerzés és a tájékozódás, valamint kapcsolataik ápolása. Igen kevesen vannak azok, akik direkt és azonnali vásárlási céllal mennek fel. Ez egy folyamat része, és a tartalommarketing, a szövegírás feladata, hogy a keresésétől az eladásig segítse a megfeleő pillanatokba a vevőt a mikrodöntések során át. A történetmesélés célja tehát az, hogy érzelmileg bevoinja, közel hozza a tárgyát a felhasználóhoz. A nagy márkák története is mind-mind erre épül.

A storytelling marketig mérhető eredményt ad

A terméked használatáról, történetéről, az előnyeiről írt sztorik sora vezet végül oda, hogy a webshopban rányom a kosár gombra. Ez pedig mérhető eredményt jelent. Az Analytics szerint a cikkek ott voltak a vásárlási folyamatban és ez a lényeg.

Ha be van állítva az Analyticsben a konverziók követése, és az e-commerce, vagyis a vásárlási érték, akkor a cikk ára is meghatározható. Így látjuk akár közvetlenül is, hogy mennyi bevételhez jutottunk a cikk segítségével. Összevethető, hogy az az összeg, amit tartalommarketing íratására költöttünk és az a bevétel amit hozott, egy bizonyos idő alatt  pozitivitást kell, hogy mutasson.

A jó sztorik a felfűzött tartalom nem csak a saját blogon, hanem bárhol másutt is sikeres. Prémium linképítés során is használunk ilyen anyagokat, ha látogatókat akarunk megszólítani.

Ha neked is van olyan terméked, amihez pusztán egy kép nem elég, akkor keress és megbeszéljük egy marketing tanácsadás keretében, hogy mit lehet róla elmesélni a közönségnek. A storytelling kampányok a tartalommarketing és a social megjelenéseid fontos részét fogják képezni.

Storytelling eszközök

A jó történeteket, meséket mindenki szereti

1- Egy márka történet megalkotása

Képzeld el azt, hogy van egy kis családi cég, aki már a rendszerváltás óta működik. Az apa kezdte, majd a feleség és annak a húga is beszállt a családi pékségbe. Eleinte a lisztet simán egy nagykerben vették, de atán rátaláltak egy hazai vidék speciális, ásványi anyagokban gazdag gabonáira. Megalkottak egy teljesen új sütési módszert, amivel egészségesebb és jobb árut adtak hiszen ahonnan a liszt származik, ott már évszázadok óta… és a vége az, hogy ők teszik a legjobb kiflit a gyereked uzsonnás csomagjába… Ugye, hogy máris elérzékenyültél? – ennyi elég.

2- Social történetek, branded story

Ide tartoznak az Instagram, Facebook, vagy most már a LinkedIn Storyk is. Ahogy az életünk felgyorsult, úgy kell egyre több, frissebb és fogyasztható történet.

3- A történetmesélés mindig egy esemény más nézőpontból

Vajon mi lehet egy történet perspektívája? Ha tudunk olxan történetet mondani, amiben a főhős a vevő, a felhasználó, vagy egy olyan személy, akivel az olvasó azonosulni tud, máris közelebb jutottunk a storytrelling céljához – máris kapcsolat jött létre.

A sikeres vállalkozások legtöbbször hatékony történetekre épülnek. Az emberek szeretnek történeteket látni, olvasni vagy hallani, mert ez empátián alapuló emberi kapcsolatot teremt.

4- A brand része a vágy, hogy valami jó részese lehess

Mindannyian keressük az örömet. Az örömhormont oxitocintt az agyalapi mirigy hátsó lebenye bocsátja ki, amely egy borsó méretű szerkezet az agy tövében, és akkor stimulálódik, amikor az emberek átölelik, társasan kötődnek vagy szerelmesek. Ami azt illeti, az agyunk valóban összekapcsolódik a történetekkel való összeköttetéssel.

Mit akarnak a marketingesek kihozni a kampányaikból?

Erős és boldog köteléket az ügyfelekkel. A jó storytelling pedig képes felépíteni ezt a köteléket számukra. Valójában a fogyasztók 90% -sztorira vágyik, nem termékre, azonosulni akar értékekkel, érzésekkel. Gondolj csak a kólás cégekre, vagya sportcipőkre.

5 – A történetmesélő marketing alapelvei és felépítése

A történeted címe rövid, frappáns legyen. Válassz egy jó karaktert. A főszereplő vagy hős olyan arcot ad a történethez, amelyhez az emberek viszonyulhatnak.Személye megkönnyíti a közönség számára a történetének megértését, és vonzóvá kell tennie őt (nem úgy, mint a „jó kinézetű”, mint a „vonzó”). Ennek a karakternek elég érdekesnek és jól körülhatárolhatónak kell lennie ahhoz, hogy benyomást hagyjon az emberek fejében

Ütős felütéssel indulj, hogy megragadd a figyelmet. legyen benne probléma, vagy konfliktus: cél, Motiváció, esetleg kudarc, valami nagy baj, ami bekövetkezett, vagy kilátásba került. Kell hozzá dinamika, egy változatos út, akadályokkal, amit a hős bejár.

Az akadály, a valós gond fontos. Akkor jó a sztori, ha arra ad megoldást, amire a célcsoportunk vágyik. Erre érdemes piackutatást is végezni előtte.
Végül, amikor a főszereplő megtalálja a brand termékét vagy szolgáltatását, az akadályok elhárulnak, és eléri a célját vagy megoldják problémáját. A dolgoknak csak a legvégén kell a helyükre kerülniük.

A jó történet szerintem kapcsolódási pont

Amikor a történetek használatáról van szó, valójában háromféle történetet mondunk magunknak: a múltról szóló történeteinket, a jelenről szóló történeteinket és a jövőről szóló történeteinket. A legjobb módja annak, hogy megismerjüka közönségét, így megértjük, milyen történeteket szeretnek hallani.

Ha kapcsolatot akarsz teremteni a közönségeddel, akkor a legjobb módszer, ha elmesélsz nekik egy történetet valamiről, ami veled történt. Ez lehet arról, hogy mit szeretsz, vagy hogy hol jártál, vagy akár arról, hogy mi a tulajdonod. A legjobb alkalom erre az, amikor az ügyfeleiddel, érdeklődőiddel beszélgetsz. Ne felejtsd el, ők is olyan emberek, akiknek érzelmeik vannak. Egy jó sztori azt jelenti, hogy megértik és értékelik őket.

Ahogy mi most beszélgettünk arról, hogyan lehet a Te ügyfeleidnek mesélni.

KAPCSOLAT