A megfelelő blog téma ötletek megtalálása az írás nagy kihívása. Elfogyott a témád és már semmi új nem jut az eszedbe? Gondolkozol azon, miről érné meg írni? Nézed a konkurens oldalakat és azt látod, hogy mindenki termelékenyebb, kommunikatívabb nálad. Látszólag pezseg az élet, de neked leült a kezdeti lelkesedésed és elhúzott melletted még az a zöldfülű is, aki jóval később kezdte a szakmát, mint te.
Amikor blog téma ötletet kérsz másooktól, mindenki annyira ért hozzá legalább, mint a gyermekneveléshez, vagy a focihoz. A rendszeres tartalom írást mókuskerékhez szokták hasonlítani.
Érdekesség: tudtad, hogy a mókuskerék angolul teljesen másképp hangzik? Semmi köze a mókushoz, bár a körforgás metaforája megjelenik a ” breaking out of the daily routine circle” kifejezésben.
Egyszer mindenki eljut a holtpontra, vagyis kifogy a blog téma ötletek sorából.
Mi a fenéről írjak már megint? – Kezdődik a gyötrődés, hiszen minden csapból folyik, hogy rendszeres, jó minőségű, releváns tartalmat kell adni. Mindig. Mindenáron. Senkit nem érdekel, hogy találod ki, honnan szülöd elő, de legyen, mert csak így nyerhető el a láthatatlan nagyhatalom, a Google kegye, talán előre sorolja az oldalad.
Úgy érzed, mintha egy soha véget nem érő tartalommarketing mókuskerékben lennél, fellélegzés és megállás nélkül. Újra és újra blog téma ötleteket kell találnod, mert ha nem, baj lesz, megáll az élet, visszasorol a kereső, elpáértolnak a rajongók.
A jelenség nem csak hazai, világviszonylatban ismert.
A Content Marketing Institute egyik cikkében Robert Rose beszélt a „tartalomfáradtságról” (content fatigue)
Sosincs vége, nem lehet befejezni. Többre, egyre többre van szükség. Egy cég tartalommarketingese egyszerűen azt mondta:„Szó szerint kifogytunk az a blog téma ötletek sorából. Egyszerűen elkezdtük újrahasznosítani a régi ötleteket, kiégett és fáradt vagyok…”
Ezt én is sokszor hallottam már a legkülönfélébb iparágak, cégek marketingeseitől, cégvezetőktől.
Először is, vegyünk egy mély levegőt, és lassítsunk kicsit a tempón. Gondoljuk végig azt, hogy milyen gyakorisággal látogatja meg az oldalunkat a keresőrobot. Ez egyszerűen ellenőrizni tudjuk (ha nem épp mi magunk állítottuk be) a Google Search Console fiókban.
A publikálás intenzitása pusztán a “Google miatt” pihenhet – biztos hogy a legtöbb helyen heti, kétheti egy cikknél több nem kell. Mielőtt még felháborodnál: igen, vannak kivételek, vannak olyan oldalak, ahol ennél intenzívebb céges blog írás vezet eredményre.
Most jön a nagy mítoszrombolás nem kell mindig új blog téma ötletek után futkosni:
a Google NEM úgy részesíti előnyben a friss tartalmad, ahogy a legtöbben szeretnék. Az új tartalom, a legfrissebb blogcikk nem kerül automatikusan a találati listák első helyére. De gondolom ezt már te is tapasztaltad, ám a lemaradástól való félelem erősebb volt.
Mindent megteszel, mert úgy érzed, hogy „kell” egy új cikk. A tartalommarketing írás kényszerré válhat: írsz blogot, Facebook posztokat, Instagram képeket vadászol, csalianyagokat szerkesztesz, hiszen mindig is ezt csináltad.
Ez a 4 módszer nekem segít, ha blog téma ötleteket kell gyűjteni
1- Írj akkor, ha van mondanivalód, könnyebb lesz a dolgod.
Jó, ha van blog téma ötleted, de ha épp nincs, az sem baj.
A legfontosabb: 100% -ban fókuszálj azokra a csatornákra, amelyek ténylegesen konvertálódnak, és engedd el azokat, amik csak az energiádat forgácsolják széjjel és kiégéshez vezetnek.
Mindig vannak és lesznek is divatok a marketingben – mindig lesz egy guru aki esküszik, hogy neked csakis erre, vagy csakis arra a csatornára kell figyelni, hiszen az a menő, “mindenki azt csinálja, mindenki ott nyomul manapság”. Ez ma a TikTok, előtte az Insta, vagy épp a Layar…
Az írás előtt tudnod kell, a te vevőid hol nyomulnak?
Ha a YouTube-videók nem hoztak konverziókat – nézd át, vágasd újra. Ha sok pénzt és erőt toltál mondjuk az Instagram oldaladba, de semmi konverziót nem hozott, vegyél vissza az intenzitásból. Ha a céges blog ötletek, cikkek nem hoznak elég vevőt, akkor írd át, vagy statégiai szemmel nézesd meg.
Nézd, általánosságban nem lehet téma ötleteket adni, ez mindig nagyban függ a piactól, a célcsoporttól, a céged helyzetétől, a keresési trendektől – szóval kismillió dolog van, ami befolyásohatja a témaválasztásod. ha univerzális témát veszel elő, akkor soha nem fogsz kilógni a sorból, nem leszel feltűnő, más – pont a lényeg vész el.
Sokan a blogot összekeverik a social tevékenységgel:
ha van egy „éves tartalomnaptár azon lépésről lépésre végig akarnak menni. A legszörnyűbb az, ha látom, hogy több cég ugyanannak a marketing szakkönyvnek (jó, nevezzük így) a formuláit pottyantja elő ugyanabban az időben. A céges blog ennél sokkal több és sok módszerében más!
2 – A jó blog téma ötlet alapja a mérés – vagyis nézd meg mire van, vagy mire nő a keresés
Nem megérzésből dolgozunk. A mérésedbe pedig a segített konverziókat és a konverzióhoz vezető utat is számold bele! De ezzel most túl sok ajtót nyitottam ki, térjünk vissza a céges bloghoz. Használj kulcsszókereső eszkozt, vagy trendfigyelőt. kapcsold be a Google Alert-et a számodra fontos blog téma ötletek monitorozására és nézd, mi jelenik meg.
Használj Analytics-et az oldalban és mérd az adott cikkek teljesítményét, nézd meg az, honnan jöttek rá az olvasók, hova mentek onnak és mennyi időt töltöttek el,vélhetően aolvasással. A csúcs, ah a vásárlási útvonalban megjelenika cikk és bizonyítottan forintoisítható értéke lesz. (Írtunk már az évek alatt több tízmilliót hozó cikket is!)
3. Írd újra a régi cikkeidet -ennél egyszerűbb blog téma ötlet nincs is, hiszen minden adott
Ha a tartalmaid minősége romlik, mert túl sokat írsz – akkor szerkeszd újra, írd át akár a régebbi tartalmaidat is. Ha van egy sikeres cikk, ami nem konvertál, nézd át – vajon a jó közönséget céloztad-e be vele? nézd meg elég hosszú, vannak-e benne képek, egyéb elemek?Frissíts, írj hozzá, vagy húzd meg.
Az én tippem, hogy nézd át azt, hogy kik vannak az adott témára a top 3-ban.
Olvasd el őket figyelmesen. Milyen hosszan írnak? milyen témákat és hogy vezetnek fel? Milyen eszközöket használnak a blogjukban? Vagy egyátalán blogcikkkekkel versenyzel-e, vagy valami más tartalomtípussal,?
4. Fókuszálj arra, ami nyereséges, ami vevőt hoz, vagy a márkádat építi.
Persze, furcsának érezhető átolvasni a régebbi anyagokat. Sokan vannak úgy, hogy azt mondják: „na, én ehhez nem tudok már mit hozzátenni. Nincs erre időm, nem tudom mit akarnak hallani, én ezt mondtam, ha nem tetszik, hát ez van.”
Pedig ez így nem vevőbarát. A céges blog írás feladata, hogy előkészítse az eladásaidat. Venni pedig csak attól fognak, ha ismernek, ha egy hiteles és értékes hang vagy a számukra. Ezért a céges blog ötletek kiválasztásakor is erre kell gondolnod. Nem arra, hogy mit akarsz mondani, hanem arra fülelni, hogy mit akarhetnak ők vajon meghallani tőled?
Nos, ha már idáig eljutottál a cikk olvasásában, rájöhettél arra, hogy a céges blog ötletek keresése egy marketing szövegíró a szolgáltatását jelentheti.
Marketing tanácsadó segítségét is kérheted
Ekkor jó, ha egy külsős szem, egy külsős marketinges álláspont kerül a képbe, egy olyan tartalommarketing tanácsadó nézi át az írásokat, aki nincs benne nyakig az adott témában.
Te sokszor azért nem látod, mert elvesztél a részletekben, ebben élsz évek óta. Ebből nehéz kimozdulni. Nem is kell, hiszen olyan szakmai tudás birtokában vagy, ami hihetetlenül értékes.
Az átalakítás folyamata néha kaotikus. De a végeredmény csodálatos lesz, hiszen a szakmai ismereted a hitelességed hihetetlen erő tud lenni egy profin megszerkesztett kampányban.
Miről érné meg írni? Mi leget számodra nyereséges blog téma ötlet? – ez meg fog egyezni azokkal a keresőkifejezésekkel, melykere elöl szeretnél lenni, vagyis a SEO szövegírás alapja lehet egy jó blog is. – Beszéljünk most és nézzük meg, hogy a következő szezonod indulására milyen ütős tartalom kell, ami megdobja az eladásaidat!
Keress, beszéljünk marketing szövegírás témákról, céges blogról, webszövegekről, Analytics-ról, vagyis mérhető eredményekről!