Az online térben való sikeres jelenléthez alapvető fontosságú a versenytárselemzés. A valós konkurencia tevékenységének ismerete és a weboldalelemzés kulcsfontosságú a marketing stratégia kiválasztásához.
Ahhoz, hogy a piacvezetői pozíciót megszerezzük és megtartsuk, meg kell ismernünk a hozzánk leginkább hasonlító piaci szereplőket és meg kell értenünk, hogy milyen módszereket vetnek be, mitől vannak előttünk?
Ha többet szeretnél megtudni a konkurencia- és weboldalelemzésről, netán szeretnél egy saját elemzést készíteni, akkor olvass tovább!
Miért van szükség versenytárselemzésre?
Mint vállalkozó, nem mindig látod a saját cégedet és a versenytársak megoldásait úgy, ahogy a potenciális vásárlók és persze a keresőmotorok.
Ezért szükség van külső szakértőre, aki ugyanolyan szemmel nézi a versenytársak kommunikációját, mint a vevők és olyan eszközöket is használ, (megfelelő SEO szoftverek) melyek a weboldal kapcsolatainak és tartalmának mélyebb megértését is elősegítik.
A versenytárs elemzésén a viszonyokat kell feltérképezni, nem egyesével az oldalakat, hanem ezek helyezkedését egymáshoz képest – és ez a lényeg.
Mikor érdemes elvégezni?
- Új piacra lépés, új vállalkozás beindítása előtt;
- Ha fizikai boltod mellé webshopot is nyitnál;
- SEO stratégia összeállítása előtt;
- Ha sokallod már amit PPC-re költöttél és az organikus forgalmadon javítanál;
- Új célközönség targetálása előtt;
- Blog, tartalommarketing stratégia meghatározásánál;
- Termékek és szolgáltatások bevezetésénél.
Át kell látnod a helyzetet
Nem te vagy a legnagyobb és legerősebb szereplő az adott iparágban vagy piacon, nem téged dob fel a találati lista elejére? Vajon mit tesznek azok, akik ott vannak? Nagyon kockázatos lenne vakon próbálkozni, vagy pusztán a megérzésekre hagyatkozni, ezért a seo tanácsadó mindig adatokból dolgozik.
Egy piaci ökoszisztéma részeként a viszonyokat kell megismerni.
Tudnod kell kik a konkurensek – sokan makacsul figyelnek pár versenytársat, holott lehet, hogy nem is azok a lényegesek. A vállalkozásod mérete és a piaci szegmens alapján kell belőni azt, hogy kikkel versenyzünk? – Ez sem mindig egyszerű, vagy egyértelmű kérdés.
Nem mindig azokkal vagy versenyben akiket ismersz
Ne a piacvezető, nagy helyekhez hasonlítsd magad, hiszen ők már régóta óta a piacon vannak, Egy most induló ingatlanos cégnek nem versenytárs a legnagyobb hazai gyűjtőportál. Egy kisebb webshopnak sem lehet célja, hogy letolja mondjuk az árukeresőt. De vannak okos technikák arra, hogy mégis megtalálhasd a közönséged.
Weboldal, vagy webshop indítása előtt
A SEO versenytárs elemzés az online piackutatás egy hatékony formája. Vajon hova fogsz belépni és milyen viszonyok között kell sikerre vinni az oldalad? – sok felmérést készítettünk az elmúlt évek során és az egyik leggyakoribb visszajelzés az volt, hogy bárcsak mindezt már induláskor tudtam volna…
A konkurenciaelemzés előnyei:
- Felfedezhetsz új piaci réseket, melyeket eddig még nem láttál;
- Létrehozhatod vagy alátámaszthatod az értékajánlatod;
- Ha megfigyeled a versenytársak honlapját, webshopját, akkor azoknak megfelelően tudsz javítani a sajátodon;
- Új kommunikációs területeket, kulcsszavakat fedezhetsz fel
- Új linkelési, megjelenési helyeket találhatsz
Milyen konkrétumokat nézünk?
A versenytárs elemzése lehetővé teszi, hogy megtudd, honnan és milyen gyakorisággal szerzik versenytársaid a linkjeiket. Tudni kell melyek a leglátogatottabb oldalaik és ez havonta mekkora organikus kattintásszámot jelent. Milyen keresőkifejezésekre vannak helyezésben, merre mozog az oldaluk?
Ez segít abban, hogy megalapozott döntéseket hozz a weboldalad, webshopod fejlesztése és SEO stratégiád terén.
Konkrét kérdésekre keressük a választ a konkurenciaelemzés során, mint:
- Kik az igazi versenytársaid a piacon?
- Mennyi és milyen kulcsszavakra rangsorol egy versenytárs weboldala?
- Milyen erős a brandjük és az oldaluk? (brandelt keresés aránya)
- Honnan és milyen gyakran kap backlinkeket?
- Milyen a cikkírás minősége náluk?
- Milyen linképítési stratégiákat használ?
- Melyik oldala generálja a legnagyobb organikus forgalmat?
- Mekkora az átlagos havi organikus forgalma?
- Milyen tartalommarketing stratégiája van?
Hogyan épül fel a tartalommarketing stratégiája? Vannak olyan versenyelőnyök, amelyeket a célközönségünkben végzett kutatás kiemelten fontosnak ítél? Neked is meg kell szerezned a saját értékajánlatod részeként azt a funkciót vagy szolgáltatást, ami sikerre viszi az üzleted.
A lényeg tehát az, hogy meghatározzuk a fejlesztendő területeket a vállalkozáson belül. Például új kulcsszavak vagy fogyasztói igények merülhetnek fel, amikkel foglalkoznunk kell.
Munkamenet
- A versenytárselemzés előtt megbeszéljük, hogy melyek számodra a legfontosabb üzleti területek.
- Ennek alapján megnézzük, hogy a te weboldalad hol tart. (Új oldalnál ez kimarad.)
- Meghatározzuk, hogy kik a konkurensek, illetve megkérdezzük, te kiket tartasz annak.
- Utána felmérjük a versenytársak oldalait és összehasonlítjuk a tieddel. Érthető formában prezentáljuk. (de az összes adatot megkapod)
- Ha képben vagyunk, utána jön a célkitűzés, hogy hol szeretnél lenni?
- Majd ezt követi a stratégia: a feladatok illetve a költségek hozzárendelése
Személyesen is válaszolunk a felmerülő kérdésekre, és segítünk értelmezni az adatokat. A versenytárs elemzést és a tanácsadást követően a kivitelezést is vállaljuk.
Ha szeretnél több és jobb vevőket, leadeket a keresőből, ha új oldalt indítasz és hatékonyan akarsz kezdeni, Akkor kérj egy online versenytárselemzést!
KAPCSOLATA versenytárs fogalma
Elsődleges versenytársad az a webhely, amely ugyanazzal a termékkel vagy szolgáltatással, ugyanarra a célcsoportra céloz. Fontos megérteni, hogy vannak másodlagos versenytársaid is: azok a vállalkozások, amely ugyanazokat a vásárlói csoportokat célozza, és ugyanazon a platformon versenyez veled, de mást árul, mit te.
Példa: elsődleges versenytárs egy robotfűnyírókat áruló webshopnak egy másik kerti gépeket, robotfűnyírókat áruló webshop. Másodlagos versenytárs egy kerti bútoros, vagy medencés. A célcsoport ez esetben az elfoglalt, tehetősebb, családos, kertes házban élő 30-50 közötti.
Közvetett versenytársak
- Célközönség versenytársak: ugyanazt a problémát oldják meg, hasonló módszereket használnak, mint mi, de egy másik célközönséget szem előtt tartva. Például: kopaszodás elleni férfi sampon, vagy hajerősítő női szépség vitamin.
- Probléma-megoldás típusúak: ugyanazt a célközönséget szólítják meg, hasonló megoldásokkal, de más problémára összpontosítanak. Például a takarítógépek piacán: az egyik gyors és hatékony megoldás, a másik vegyszermentes és környezetkímélő.
Versenytárselemzést általában az elsődleges vonalon végzünk. A másodlagos versenytársak általában túl széles körben lehetnek, ám témakutatás, tartalommarketing-kutatás során később lehet az ő blogcikkeikből is ötleteket meríteni.
Próbáljunk meg közvetett és közvetlen, kisebb és nagyobb versenytársakat is listázni, hogy igazán változatos képet kapjunk a piaci helyzetről. Ezt akár kulcsszó csoportonként érdemes megtenni.
A versenytárselemzés további előnyei
Az elemzés során feltárjuk a versenytársak erősségeit és gyengeségeit, valamint megmutatjuk, hogyan tudsz eléjük kerülni a Google találati listáján. Ez segít abban, hogy a piaci versenytársaid előtt haladj, és cégére szabott stratégiai terveket hozz létre.
Az elemzés során különböző eszközöket és megoldásokat alkalmazunk annak érdekében, hogy teljes képet kapj a versenytársakról és megoldásaikról. Feltárjuk, hogy kik a valódi versenytársaid, hogyan kommunikálnak a célcsoporttal, milyen hirdetéseket futtatnak, és hogyan alakult a látogatói forgalmuk az elmúlt években.
Emellett megvizsgáljuk a linkek számát és minőségét (!) , a bizalmi faktorukat (domain authority) és az alkalmazott konverziós arányt javító megoldásokat is. (Ha van ilyen.)
Versenytárs elemzés szempontjai
A versenytárs elemzése során a számodra üzletileg fontos területekre fókuszálunk.. Fontos megvizsgálni, hogy a versenytársad milyen kulcsszavakra rangsorol jól a keresőben, milyen forgalmat generál weboldalával, és milyen tartalmakat közöl a célcsoportnak.
A munka során felmerülő kérdésekre megtaláljuk azokat a válaszokat, amelyek segítenek megérteni, mit és miért kell csinálnunk a későbbiekben.. Ezáltal hatékonyabbá tehetjük a weboldalt és talán elkerülhetjük a versenytársak hibáit.
Következtetés
Üzleti hatékonyság szempontjából a versenytárselemzés elengedhetetlen a sikerhez. Segít mgérteni a közönség szándékait, a keresési trendeket, megismerni a piacot és a versenytársakat, valamint meghatározza a vállalkozásod továbbfejlődésének irányát.
Ne hagyd, hogy a vakfoltok, a hibás feltételezések és a hiányzó információk hátráltassanak a piacon!
Válassz egy megbízható szakértőt, aki segít a versenytársaid feltérképezésében és megmutatja azok előnyeit!
Miért minket válassz?
- A jelenleg elérhető leghatékonyabb alkalmazásokkal dolgozunk
- Évtizedes online marketing és SEO tapasztalattal
- Holisztikusan és az összefüggések mentén vizsgálunk
- Az adatokat lefordítjuk a teendők nyelvére
- Csak betartható és reális dolgokról lesz szó.
Ha szeretnéd megtudni, hogyan tudsz a konkurenseid fölé kerekedni a piacon, és hogyan hozz létre ehhez hatékony stratégiát, akkor beszéljünk! Segítünk a versenytárselemzésben, hogy ennek nyomán vállalkozásod eredményei javulhassanak.
Kérj egy online versenytárselemzést!
KAPCSOLAT