Versenytárselemzés: a konkurencia felfedezése és megelőzése

Az online térben való sikeres jelenléthez alapvető fontosságú a versenytárselemzés. A valós konkurencia tevékenységének ismerete és a weboldalelemzés kulcsfontosságú a marketing stratégia kiválasztásához. 

Ahhoz, hogy a piacvezetői pozíciót megszerezzük és megtartsuk, meg kell ismernünk a hozzánk leginkább hasonlító piaci szereplőket és meg kell értenünk, hogy milyen módszereket vetnek be, mitől vannak előttünk?

Ha többet szeretnél megtudni a konkurencia- és weboldalelemzésről, netán szeretnél egy saját elemzést készíteni, akkor olvass tovább!

Miért van szükség versenytárselemzésre?

Mint vállalkozó, nem mindig látod a saját cégedet és a versenytársak megoldásait úgy, ahogy a potenciális vásárlók és persze a keresőmotorok. 

Ezért szükség van külső szakértőre, aki ugyanolyan szemmel nézi a versenytársak kommunikációját, mint a vevők és olyan eszközöket is használ, (megfelelő SEO szoftverek) melyek a weboldal kapcsolatainak és tartalmának mélyebb megértését is elősegítik.

A versenytárs elemzésén a viszonyokat kell feltérképezni, nem egyesével az oldalakat, hanem ezek helyezkedését egymáshoz képest – és ez a lényeg.

a sikeres jelenléthez versenytárselemzés is kell

Mikor érdemes elvégezni?

  • Új piacra lépés, új vállalkozás beindítása előtt;
  • Ha fizikai boltod mellé webshopot is nyitnál;
  • SEO stratégia összeállítása előtt;
  • Ha sokallod már amit PPC-re költöttél és az organikus forgalmadon javítanál;
  • Új célközönség targetálása előtt;
  • Blog, tartalommarketing stratégia meghatározásánál;
  • Termékek és szolgáltatások bevezetésénél.

Át kell látnod a helyzetet

Nem te vagy a legnagyobb és legerősebb szereplő az adott iparágban vagy piacon, nem téged dob fel a találati lista elejére? Vajon mit tesznek azok, akik ott vannak? Nagyon kockázatos lenne vakon próbálkozni, vagy pusztán a megérzésekre hagyatkozni, ezért a seo tanácsadó mindig adatokból dolgozik.

Egy piaci ökoszisztéma részeként a viszonyokat kell megismerni.

Tudnod kell kik a konkurensek – sokan makacsul figyelnek pár versenytársat, holott lehet, hogy nem is azok a lényegesek. A vállalkozásod mérete és a piaci szegmens alapján kell belőni azt, hogy kikkel versenyzünk? – Ez sem mindig egyszerű, vagy egyértelmű kérdés.

Nem mindig azokkal vagy versenyben akiket ismersz

Ne a piacvezető, nagy helyekhez hasonlítsd magad, hiszen ők már régóta óta a piacon vannak, Egy most induló ingatlanos cégnek nem versenytárs a legnagyobb hazai gyűjtőportál. Egy kisebb webshopnak sem lehet célja, hogy letolja mondjuk az árukeresőt. De vannak okos technikák arra, hogy mégis megtalálhasd a közönséged.

Weboldal, vagy webshop indítása előtt 

A SEO versenytárs elemzés az online piackutatás egy hatékony formája. Vajon hova fogsz belépni és milyen viszonyok között kell sikerre vinni az oldalad? – sok felmérést készítettünk az elmúlt évek során és az egyik leggyakoribb visszajelzés az volt, hogy bárcsak mindezt már induláskor tudtam volna… 

A konkurenciaelemzés előnyei:

  • Felfedezhetsz új piaci réseket, melyeket eddig még nem láttál;
  • Létrehozhatod vagy alátámaszthatod az értékajánlatod;
  • Ha megfigyeled a versenytársak honlapját, webshopját, akkor azoknak megfelelően tudsz javítani a sajátodon;
  • Új kommunikációs területeket, kulcsszavakat fedezhetsz fel
  • Új linkelési, megjelenési helyeket találhatsz

Milyen konkrétumokat nézünk?

A versenytárs elemzése lehetővé teszi, hogy megtudd, honnan és milyen gyakorisággal szerzik versenytársaid a linkjeiket. Tudni kell  melyek a leglátogatottabb oldalaik és ez havonta mekkora organikus kattintásszámot jelent. Milyen keresőkifejezésekre vannak helyezésben, merre mozog az oldaluk?

Ez segít abban, hogy megalapozott döntéseket hozz a weboldalad, webshopod fejlesztése és SEO stratégiád terén.

Konkrét kérdésekre keressük a választ a konkurenciaelemzés során, mint:

  • Kik az igazi versenytársaid a piacon?
  • Mennyi és milyen kulcsszavakra rangsorol egy versenytárs weboldala?
  • Milyen erős a brandjük és az oldaluk? (brandelt keresés aránya)
  • Honnan és milyen gyakran kap backlinkeket?
  • Milyen a cikkírás minősége náluk?
  • Milyen linképítési stratégiákat használ?
  • Melyik oldala generálja a legnagyobb organikus forgalmat?
  • Mekkora az átlagos havi organikus forgalma?
  • Milyen tartalommarketing stratégiája van?

Hogyan épül fel a tartalommarketing stratégiája? Vannak olyan versenyelőnyök, amelyeket a célközönségünkben végzett kutatás kiemelten fontosnak ítél? Neked is meg kell szerezned a saját értékajánlatod részeként azt a funkciót vagy szolgáltatást, ami sikerre viszi az üzleted.

A lényeg tehát az, hogy meghatározzuk a fejlesztendő területeket a vállalkozáson belül. Például új kulcsszavak vagy fogyasztói igények merülhetnek fel, amikkel foglalkoznunk kell.

Munkamenet

  1. A versenytárselemzés előtt megbeszéljük, hogy melyek számodra a legfontosabb üzleti területek. 
  2. Ennek alapján megnézzük, hogy a te weboldalad hol tart. (Új oldalnál ez kimarad.)
  3. Meghatározzuk, hogy kik a konkurensek, illetve megkérdezzük, te kiket tartasz annak.
  4. Utána felmérjük a versenytársak oldalait és összehasonlítjuk a tieddel. Érthető formában prezentáljuk. (de az összes adatot megkapod)
  5. Ha képben vagyunk, utána jön a célkitűzés, hogy hol szeretnél lenni?
  6. Majd ezt követi a stratégia: a feladatok illetve a költségek hozzárendelése

Személyesen is válaszolunk a felmerülő kérdésekre, és segítünk értelmezni az adatokat. A versenytárs elemzést és a tanácsadást követően a kivitelezést is vállaljuk.

Ha szeretnél több és jobb vevőket, leadeket a keresőből, ha új oldalt indítasz és hatékonyan akarsz kezdeni, Akkor kérj egy online versenytárselemzést!

KAPCSOLAT

KAPCSOLAT
Vajon a konkurenciaelemzés mit mondana rólad

A versenytárs fogalma

Elsődleges versenytársad az a webhely, amely ugyanazzal a termékkel vagy szolgáltatással, ugyanarra a célcsoportra céloz. Fontos megérteni, hogy vannak másodlagos versenytársaid is: azok a vállalkozások, amely ugyanazokat a vásárlói csoportokat célozza, és ugyanazon a platformon versenyez veled, de mást árul, mit te. 

Példa: elsődleges versenytárs egy robotfűnyírókat áruló webshopnak egy másik kerti gépeket, robotfűnyírókat áruló webshop. Másodlagos versenytárs egy kerti bútoros, vagy medencés. A célcsoport ez esetben az elfoglalt, tehetősebb, családos, kertes házban élő 30-50 közötti.

Közvetett versenytársak

  • Célközönség versenytársak: ugyanazt a problémát oldják meg, hasonló módszereket használnak, mint mi, de egy másik célközönséget szem előtt tartva. Például: kopaszodás elleni férfi sampon, vagy hajerősítő női szépség vitamin.
  • Probléma-megoldás típusúak: ugyanazt a célközönséget szólítják meg, hasonló megoldásokkal, de más problémára összpontosítanak. Például a takarítógépek piacán: az egyik gyors és hatékony megoldás, a másik vegyszermentes és környezetkímélő.

Versenytárselemzést általában az elsődleges vonalon végzünk. A másodlagos versenytársak általában túl széles körben lehetnek, ám témakutatás, tartalommarketing-kutatás során később lehet az ő blogcikkeikből is ötleteket meríteni.

Próbáljunk meg közvetett és közvetlen, kisebb és nagyobb versenytársakat is listázni, hogy igazán változatos képet kapjunk a piaci helyzetről. Ezt akár kulcsszó csoportonként érdemes megtenni.

A versenytárselemzés további előnyei

versenytarsak nemcsak a sportban, hanem az üzleti életben is vannak

Az elemzés során feltárjuk a versenytársak erősségeit és gyengeségeit, valamint megmutatjuk, hogyan tudsz eléjük kerülni a Google találati listáján. Ez segít abban, hogy a piaci versenytársaid előtt haladj, és cégére szabott stratégiai terveket hozz létre.

Az elemzés során különböző eszközöket és megoldásokat alkalmazunk annak érdekében, hogy teljes képet kapj a versenytársakról és megoldásaikról. Feltárjuk, hogy kik a valódi versenytársaid, hogyan kommunikálnak a célcsoporttal, milyen hirdetéseket futtatnak, és hogyan alakult a látogatói forgalmuk az elmúlt években. 

Emellett megvizsgáljuk a linkek számát és minőségét (!) , a bizalmi faktorukat (domain authority) és az alkalmazott konverziós arányt javító megoldásokat is. (Ha van ilyen.)

Versenytárs elemzés szempontjai

A versenytárs elemzése során a számodra üzletileg fontos területekre fókuszálunk.. Fontos megvizsgálni, hogy a versenytársad milyen kulcsszavakra rangsorol jól a keresőben, milyen forgalmat generál weboldalával, és milyen tartalmakat közöl a célcsoportnak.

A munka során felmerülő kérdésekre megtaláljuk azokat a válaszokat, amelyek segítenek megérteni, mit és miért kell csinálnunk a későbbiekben.. Ezáltal hatékonyabbá tehetjük a weboldalt és talán elkerülhetjük a versenytársak hibáit.

Következtetés

Üzleti hatékonyság szempontjából a  versenytárselemzés elengedhetetlen a sikerhez. Segít mgérteni a közönség szándékait, a keresési trendeket, megismerni a piacot és a versenytársakat, valamint meghatározza a vállalkozásod továbbfejlődésének irányát. 

Ne hagyd, hogy a vakfoltok, a hibás feltételezések és a hiányzó információk hátráltassanak a piacon!

Válassz egy megbízható szakértőt, aki segít a versenytársaid feltérképezésében és megmutatja azok előnyeit!

Miért minket válassz?

  • A jelenleg elérhető leghatékonyabb alkalmazásokkal dolgozunk
  • Évtizedes online marketing és SEO tapasztalattal
  • Holisztikusan és az összefüggések mentén vizsgálunk
  • Az adatokat lefordítjuk a teendők nyelvére
  • Csak betartható és reális dolgokról lesz szó.

Ha szeretnéd megtudni, hogyan tudsz a konkurenseid fölé kerekedni a piacon, és hogyan hozz létre ehhez hatékony stratégiát, akkor beszéljünk! Segítünk a versenytárselemzésben, hogy ennek nyomán vállalkozásod eredményei javulhassanak.

Kérj egy online versenytárselemzést!

KAPCSOLAT